Hősemberek kődexe
avagy amit a Hősemberképzőről feltétlenül tudnod kell

Ugye Te is álmodtál már arról, hogy van egy külön bejátarú, saját hősöd, aki csak a tiéd, mindig segít ha bajba jutsz, megvédelmez és szeret. Hogy ez ne csak álom maradjon, ebben segít a Hősemberképző! Nincs más dolgod, mint igényelni magadnak egy hősembert: kattints a bal oldalon az 'Új hős igénylése' linkre, majd töltsd ki leendő hősöd adatait (nevét, gyártási számát, szem-, haj- és bőrszínét). Ha a fentiekkel végeztél, már csak várnod kell néhány másodpercet és -hála a Hősemberképző gyorskeltetésű lombikbébi rendszerének- a hősöd máris megszületik. Tehát van egy hősöd, aki még csak nem is hasonlít egy hősre: nem tud semmit és ráadásul még csak nem is szobatiszta! Így hát neked kell felnevelned és egy igazi hőst faragnod belőle, hiszen mit ér az a hős, aki nem tud mesterséges intelligenciachipet készíteni genetikai úton bodzaszörpből és halkonzervből, vagy nem ismeri a telepatikus úton történő agyhullám amplitudó módosítást esetleg nem tud kommunikálni egy aranyhallal? Ugye rémes lenne, ha ezek kimaradnának hősöd életéből? De ne búsulj! Ezeket a Hősemberképzőben mind-mind megtaníthatod kedvencednek egy csomó más nélkülözhetetlen dologgal egyetemben. Persze ezekre hősödnek ténylegesen szüksége is lesz, hiszen egyetlened nem tudja megoldani a rá váró feladatokat és küldetéseket, ha nem rendelkezik megfelelő előtanulmányokkal. Például hogyan is tudna megszelídíteni egy vadgesztenyét, ha még a medveszelídítést sem ismeri?!

Akkor hát nézzük csak, hogy mi kell ahhoz, hogy neked is lehessen egy saját Hősembered. Tehát szükséged lesz:

- egy kis fantáziára, hogy kitalálj a hősödnek egy nevet és gyártási számot (jelszó), valamint, hogy megalkosd a kinézetét (szem-, haj- és bőrszínét)
- némi felelősségérzetre, hiszen egyetlenedet rendszeresen látogatni, etetni, tanítani, dolgoztatni kell (és még egy csomó mindent kell vele csinálni, de ezt majd úgyis meglátod...)

Nos, másra nincs is szükséged. A fentiekkel gondolom nem lesz gond... Ugye nem is olyan bonyolult szert tenni egy hősemberre? Nem hát! Már csak a bal oldalon az 'Új hős igénylése' linkre kell kattintanod és megadnod a leendő hősöd adatait.

Ha a fentiekkel végeztél és beléptél hősöd birodalmába, néhány adatot találsz egyetlenedről. Hogy miket? A teljesség igénye nélkül nézzük csak a legfontosabbakat:

Bölcsesség
Hősöd intelligenciaszintjét mutatja. Ez a kezdetek-kezdetén 10, ami kb. megfelel egy marék lepke IQ-jának, így hát nem is lehet csodálni, hogy még elég butácska szegény, semmihez sem ért és ráadásul mégcsak nem is szobatiszta... De ne búsulj! Ez az érték minden nap -amikor nincs hibernálva a hős- egyel növekedni fog.
Nagy vízválasztó lesz a 100-as bölcsesség, mikoris hősöd eléri a felnőttkort és új, tágasabb barlangba költözik, valamint lehetővé válik számára a házasságkötés is.

Súly
Szerintem ezt nem is nagyon kell magyarázni. Elég csak annyit tudnod, hogy nem praktikus 30 kiló alá fogyasztani, illetve 202 kiló fölé hízlalni a hősödet.

Jókedv
Kedvenced igen veszélyes dolgot művel, ha nullára esik a jókedve. Ne próbáld ki, ha jót akarsz!

Kaja és Ital
Ez szerintem teljesen egyértelmű. Hősöd igencsak rosszul viseli ha 3 napnál tovább szomjazik, vagy 7 napnál tovább éhezik...
A hőst nem kell etetni, eszik ő magától ha van neki mit. Neked csak el kell küldened kaját szerezni, illetve eltáncoltatni vele az Esőtáncot.

Pénz
Elég azt tudnod, hogy jó, ha van belőle, de felesleges nagy mennyiséget felhalmozni.

Mi is történhet egy nap alatt a hősöddel? Sok minden. Szóval normál esetben egy nap alatt a hősöd megeszik egy kaját és megiszik egy innivalót. Ha dolgozik, dupla adag kaját és italt fogyaszt, ha pedig fogyizik, akkor fele annyi kaját eszik meg, mint egyébként. Ezen kívül hősöd minden nap egyel bölcsebb lesz. Ha meglátogatod, növekedni fog a jókedve, de szintén a jókedvet befolyásolja az is, hogy sikerült-e megcsinálni egy küldetést, illetve, hogy van-e enni és innivalója. Egy nap csak egyszer mehet el a sámánhoz tanulni, egy küldetést próbálhat meg, egyszer kérhet segítséget, illetve egy levelet küldhet (feltéve ha már ismeri az ékírás művészetét).

Hősöd kezdetben még nem próbálkozhat meg küldetésekkel, mivel ehhez szobatisztának kell lennie, tudnia kell esőtáncot járni és kaját szerezni magának. Ha ezeket már megtanulta, választhatsz a tanulnivalók közül (a lista a bölcsesség függvényében folyamatosan bővülni fog) és minden nap megkérheted, hogy próbáljon meg egy küldetést elvégezni (ez persze nem biztos, hogy sikerül is neki).

Ha valamilyen borzasztó katasztrófa folytán hosszabb időn keresztül nem tudod látogatni kedvencedet, lehetőséged van arra, hogy hibernáljad. Persze ha valakinek tartozol némi pénzel, hibernálás előtt vissza kell fizetned a tartozásodat. Na szóval ha hibernálod a hősödet, semmilyen(!) adata nem fog megváltozni. Tehát nem eszik, nem iszik semmit, viszont a bölcsessége sem nő és persze a bankszámláját is befagyasztod vele együtt (Nehogy így akarj meggazdagodni! Nem fog sikerülni...).

Talán a bank érdemel még egy kis figyelmet, ugyanis itt lekötheted a kínkeserves munkával keresett pénzedet. A kamat a legrövidebb, azaz egyhetes lekötés után is már 10%, ami szerintem rendkívüli, ha az infláció mértékét is figyelembe vesszük. Ja, hogy még nem tudod mennyi az infláció?! Évi 0%! Így már gondolom érthető, hogy miért olyan jók a kamatok a Hősemberképző bankjában. Még talán annyit kell tudnod, hogy amikor lejárt a lekötés, automatikusan megtörténik a kamattal növelt összeg újbóli lekötése. Ha fel akarod venni a lekötött pénzedet, meg kell szűntetned a lekötést. Ekkor persze elveszíted a kamatokat, de csak a jóváiratlan kamatokat! Ez azt jelenti, hogy ha pl. 1 hétre kötöttél le 10 Buznyákot (10% kamat) és mondjuk 12 nap múlva úgy döntesz, hogy megszűnteted a lekötést, akkor  11 Buznyákod lesz, hiszen az első hét után már jóvá lett írva a 10%-os kamat, azaz 1 Buznyák.

Kölcsön is adhatsz, illetve kérhetsz pénzt, de ez bizony veszélyekkel jár. Ha nem tudnád visszafizetni a kölcsönkért pénzt az előre megbeszélt határidőn belül, hősöd mehet követ törni vagy rizst hámozni :-) és törleszteni (1 Buznyákot naponta). Ez persze egyben azt is jelenti, hogy ha Te adsz valakinek kölcsön és nem tud neked fizetni, Te is csak naponta egy Buznyákot kapsz vissza a pénzedből... Gondolj csak bele, milyen kellemetlen tud lenni, ha mondjuk kölcsönkérsz 100 Buznyákot és a határidő lejártával csak 5-öt tudsz visszafizetni belőle: 95 napig nem tud semmit csinálni kedvenc hősöd, csak követ törni! Belegondolni is rossz. Szóval nagyon gondold meg, hogy mikor és mennyit kérsz kölcsön.

A cél -azon kívül természetesen, hogy jól érezd magad- az, hogy neked legyen a legcsudább hősöd a Hősemberképzőben, azaz hogy a te hősöd tanulja meg a lehető legtöbb tanulnivalót, oldja meg a legtöbb küldetést, rendelkezzen a legtöbb Buznyákkal, na és persze a legtöbb bölcsességgel. Az sem árthat ha a te hősödnek van a legokosabb férje/felesége, legaranyosabb gyereke... Ha ezek mind igazak a hősödre, méltán lehetsz büszke egyetlenedre, hisz nem kis teljesítmény felnevelni egy (a kezdetekben még meglehetősen butácska) hőst.

Ha idáig elolvastad, már mehetsz is igényelni magadnak egy hősembert. A többi majd úgyis kiderül menetközben. Csak egyre kérlek: ha már egyszer belevágsz egy hős felnevelésébe, figyelj oda rá és látogasd olyan sűrűn, ahogy csak tudod! Nem szép látvány a sok halott hős.

(Részletesebb leírást találhatsz mindenről a GYIK/FAQ-ban)

Hősemberképző Kődex Version 1.4
Copyright © 1997-98-99 Bóna (BSi) Barnabás
Copyright © 1999-2000-2001 Moizes (Mojzi) Gábor
All rights reserved